WeLcome to byaimina.blogspot.my ,do smiling & thanks for visiting here

Monday, 7 May 2012

Quotes utk taBaH daRi kaTa2 oRang ~


pernah tak rasa geram or sakit hati kat insan yg bnama manusia ni ?apa yg kita buat ,mula lah mulut berbunyi2 kata tu kata ni ~

aaaa ~kalau sy geram ,sy hanya layan quotes jek ..jom layan ~


manusia semua sama sahaja..tiada beza pada Allah kerana semua manusia tetap lemah dan hina akan tetapi hanya amalan dan ketaqwaan yg membezakan mereka bagi Allah..


bile buat kebaikan,orang perlekehkan..
 bile buat kjahatan,orang kata belakang...
~manusia2...sllu xpuas hati...biarla org nk ckp ap...yg pnting,jaga niat...
"Berbuat baiklah sesama manusia serta berbuat baik kepada Sang Pencipta"... 
keredhaan yang dicari,bukan kemasyuran yang ternanti-nanti..


Kadang-kadang, lebih baik membiarkan kesedihan bertandang, andai itu yang dapat ‘membawa’ pulang hati kita pada-NYA daripada kegembiraan yang ‘melarikan’ kita jauh dari-NYA.
 Mungkin kesedihan itulah yang menjadi ‘magnet’ yang mendekatkan kita pada Allah dan mungkin kesedihan itulah yang menjadi ‘parut’ yang mengingatkan bahawa Allah sentiasa ada saat kita susah dan senang.


Jangan pinta hidup yang mudah, tetapi pintalah hati yang tabah untuk menghadapinya :)


"Persamaan membina keserasian, perbezaan itu melengkapkan"


walau kita xsama ,kita kan kawan ? ^_^


"Teguran beradab amat kusanjungi, teguran beremosi tetap kusantuni dan hargai, teguran biadab pula sangat kubenci, namun tetap kutimbangi.."
 :: Ustaz Fadlan Mohd Othman ::


PUJUKLAH HATI -
  " Aku tak mahu marah, tak mahu berdendam , tak mahu membenci ..mereka yang telah MEMBUNUH JIWAKU SEPARUH MATI . Cukuplah aku tahu , ALLAH sayangkan diriku , aku tidak seperti mereka , cukuplah aku tahu sekurang-kurangnya aku lebih baik dari mereka , cukuplah aku tahu aku tidak membuang masa, cukuplah aku tahu aku telah memberi sepenuh daya , untuk membuat mereka gembira , cukuplah aku tahu aku masih senyum kerna aku di jalanNYA...ALLAHURABBI...." - la tahzan ya ummah 



Ketika kamu merasa orang-orang membencimu tanpa 'alasan' yang JELAS. Ingatlah, ALLAH mencintaimu 'tanpa' SYARAT...



biar orang hina diri kita tapi jangan kita hina diri sendiri, biar orang lukakan hati kita, jangan kita sesekali melukai diri sendiri, kita berhak atas diri kita sesungguhnya air mata itu adalah penyampai perasaan dan luahan jiwa..



"Umpatlah diriku.. nescaya semakin beratlah bahu bahu kirimu dan bahu kananku".. maksudnya : umpatan dan kejian seseorang akan memberikan dosa kepada sang pengumpat dan memberikan pahala kepada yang diumpat..



Luarannya aku tampak kuat, tabah, sentiasa tersenyum... Namun tiada siapa mendengar rintihan serta jeritan hatiku selain Kekasih Agungku...Pada saat aku benar-benar memerlukan teman untuk bicara, tiada siapa sudi melainkan diriNya... Pada aku memerlukan dahan untuk berpaut Dia dengan rela hati dan penuh kasih-sayang menghulurkan tanganNya padaku...Pada saat aku menangis tak berdaya, Dia kirimkan aku kalam agungNya... Dia tenangkan aku dengan ayat2cintaNya yang aku kira, cukup LUARBIASA...


senyum sentiasa walau apa org nak cakap k ? ^_^


Ingat 2 perkara: Ingatlah kebaikan orang kepada kita dan ingatlah kesalahan kita kepada orang.
 Lupakan 2 perkara: Lupakan kebaikan kita kepada orang lain dan lupakan kejahatan orang kepada kita.


Bersikap diam dalam menghadapi orang bodoh ataupun orang gila adalah kebajikan pada jiwa...
 Dari Imam Syafie, saya anggap diam itu sebagai perniagaan meskipun tidak ada untungnya tapi saya tidak rugi namun saya tetap yakin diam itu ibarat barangniaga yang membawa keuntungan bagi pemiliknya...


Berhentilah bergaduh dan keluarkan caci maki yang mampu sakitkan hati orang lain.Orang yang terkena cacian itu mungkin tak berkata apa-apa,hanya tersenyum dan mengiyakannya tapi itu bukan bermakna ia bodoh,tetapi baginya memendam itu lebih baik dari mencaci balik.


tkadang kita harus Diam, menerima kita berbuat Salah ,bukan kerana Menyerah tetapi kerana kita telah Dewasa :)

sentiasalah husnu dzon wahai hati :')


Suka ?Jangan lupa LIKE dan COMMENT ye

2 penGomen coMeL~:

Muhamad Asyraaf said...

Biase la tu.. klaw buat baik pun org mngata, buat jht pun org mngata. btol ckp awak, kita kene jga niat kan. :)

sHiMi sHinHae ^^, said...

yup ,yup ..niat tu penting :)

CopyRight@sEgaLa yg t'caTaT di SiNi aDaLah HaK miLik sHiMi sHinHaE