WeLcome to byaimina.blogspot.my ,do smiling & thanks for visiting here

Sunday 21 October 2012

| Perpisahan itu indah jika kita hargai sesebuah PERTEMUAN itu |



LUMRAH setiap PERTEMUAN, pasti ada PERPISAHAN.. Namun berapa ramaikah yang MAMPU mengungkapkan KEMAAFAN pada setiap PERTEMUAN.. Apatah lagi bila pertemuan itu DIAKHIRI dengan PERPISAHAN yang SANGAT MELUKAKAN.. Dan bagi orang yang bertemu kerana ALLAH, dia tidak merasa RUGI untuk MOHON KEMAAFAN dengan saudaranya jika kesilapan pernah mengguriskan LUKA pada HATI TEMAN ketika pertemuan lalu.. atau jika dia merasakan dia TIDAK akan BERTEMU lagi dengan teman itu.. dia akan MEMOHON kepada ALLAH supaya MENCANTUMKAN hati yang dilukai dengan SEBUAH KEMAAFAN yang TULUS dariNya..

 P/s: KEMAAFAN adalah perkara yang kita lakukan bukan untuk ORANG LAIN, tetapi untuk DIRI SENDIRI supaya kita SEMBUH dan mampu BERGERAK menuju KEDEWASAAN
nota kaki : mungkin hati ini cukup bertuah krn tidak pernah terguris angkara percintaan ,alhamdulillah ..TAPI hati ini tetap juga terguris angkara perkara lain ..tp ,sy percaya hati ini tetap kuat ..terima kasih ya ALLAH krn memberikan kekuatan kpd hati yg sangat rapuh ini ..semuanya pasti ada hikmah ,xsemua yg hadir dlm hidup kita kekal dgn kita ..jika ianya terbaik buat ku ,ianya pasti sudah TERSURAT ..walau hati ini sakit tp bibir ku masih mampu mengukir senyuman bg mengumpulkan kekuatan ,tika ianya kembali ke ingatan ..aku hanya mampu pasrah ,dan tersenyum :')
terima kasih sahabat2 krn sentiasa ada dgn ku saat diri ini dlm kesakitan ,saat air mata xmampu utk dibendung ..saat hati sedang berdarah ..kamu sentiasa ada di samping ku utk menceriakan daku ,membantu ku lupakan semuanya ..dan menciptakan kenangan baru dlm kehidupan ku ..
~la tahzan innaalaha maana~

Suka ?Jangan lupa LIKE dan COMMENT ye

0 penGomen coMeL~:

CopyRight@sEgaLa yg t'caTaT di SiNi aDaLah HaK miLik sHiMi sHinHaE