WeLcome to byaimina.blogspot.my ,do smiling & thanks for visiting here

Tuesday, 31 July 2012

: Ubah mindset ye ! :







Sahabat, saya nak bercerita kisah suka suki & duka duki kerana hidup kita dihiasi warna warni . 
 Kadang² saya mampu bercakap dengan kalimah yang tersusun baik & idea menarik yang mencurah². . 
 Kadang² saya bertutur dengan sangat teruk, tergagap & idea menjadi bercelaru. :'( 
 Namun kelebihan & kelemahan itu membuatkan saya rasa diri saya seorang HAMBA. Hamba yang tidak punyai apa² kecuali apa yang Allah berikan.  
 Bila saya berfikir demikian, hati saya sangat lapang & saya tidak perlu berpenat lelah lagi untuk menjadi manusia yang sangat sempurna, alhamduliLLAH. Kerana tiada manusia yang sempurna apatah lagi "sangat". 
••• Sekarang hanya berusaha menjadi hamba Allah yang BERSYUKUR. Itu lebih baik dari sempurna mengikut ukuran & dambaan manusia . 
Sahabat, jangan lupa doa ini k
~ Ya Allah ya Tuhanku, jadikanlah aku daripada kalangan hamba²-Mu yang bersyukur, aamiin.

#Muhasabah

Suka ?Jangan lupa LIKE dan COMMENT ye

6 penGomen coMeL~:

roziahojijie said...

Ha'ah kan . selalu je org ckp mcm tu kalau org lain nk berubah ..

sHiMi sHinHae~ said...

btol tu ..spatutnye mereka sokong kita bukan mengata ..

ZiErWa zAiNaL said...

zz prnh jgk jd mcm tu.. dok ejek kish lama.. huhu

sHiMi sHinHae~ said...

xpatut kan ..lebih2 lg org yg se agama ngan kita ..huhu

ZiErWa zAiNaL said...

sgt2 x ptut.. at least back up la kn kalau ade org nk berubah.. hehe

sHiMi sHinHae~ said...

ni makin tmbah mengata ,boleh mjatuhkan smangat org tu nk brubah ..kan kan :D

CopyRight@sEgaLa yg t'caTaT di SiNi aDaLah HaK miLik sHiMi sHinHaE