WeLcome to byaimina.blogspot.my ,do smiling & thanks for visiting here

Tuesday, 7 August 2012

| CornFlakes warna-warni |

assalamualaikum ..jom try buat cornflakes warna-warni !
kelmarin di sebabkan ada ms terluang ,drp tido ..baik cuba resipi ni ..alhamdulillah menjadi ..senang jek ^_^


Bahan-bahan ( dalam 60-70 cawan mini cookies )

250gm cornflakes (kotak kecil)     tersilap beli yg 175g punyer tp still okeyy jek :p
125gm butter (1/2 buku)
1/2 cawan gula perang (tambah kalau suka manis)
5 sudu makan madu (saya guna golden syrup masa ni sebab tak ada madu)
manik warna warni untuk hiasan

Cara-cara

 Campurkan butter dan gula dan masak atas api perlahan hingga gula larut bersama butter

 masukkan cornflakes ke dalam adunan yang dah cair dan masukkan madu (masa ni saya guna golden syrup)

 aduk sampai rata

 masukkan dalam acuan dan taburkan manik warna warni dan bakar selam 10-15 mins atau sampai dasar kekuningan (jap je tau) sy punyer oven kecikk ,5min je bakar da hangus ..haha only in 1st try jek ..then da tahu bajet ms dlm 3min ,okey jek ^_^

ini lah hasil nya ! ^_^


Suka ?Jangan lupa LIKE dan COMMENT ye

5 penGomen coMeL~:

MIRRA NADHIRA MUSTAFFA said...

rajennya akak.. meh pos dekat rumah kita sikid :DD

sHiMi sHinHae~ said...

@MIRRA NADHIRA MUSTAFFA time mood tetiba rajin boleh larr XD

Cik Zai said...

Shimi nak tanya hari tu yang interview SPA dapat tak?

Cik Zai said...

Cik Zai dapat tapi kat Putrajaya...ingatkan kita boleh g sama2...Shimi jangan putus asa k...mesti cuba lagi

sHiMi sHinHae~ said...

cik zai ,,sokey ..mybe ad hikmah :)
hope cik zai keje dgn sungguh2 kt sne ea ! ^_^

CopyRight@sEgaLa yg t'caTaT di SiNi aDaLah HaK miLik sHiMi sHinHaE