WeLcome to byaimina.blogspot.my ,do smiling & thanks for visiting here

Saturday, 11 August 2012

| Trivia dan Fakta tentang Kucing ! |

Assalamualaikum ,ada tak siapa2 yg peminat kucing ?kenapa korang suka ea kat haiwan yg bernama kucing ni ?kalau sy ,tentulah sbb nya kucing ni comel sangat !sbb misai dye panjangggggg ,geram nak tarik2 ! >_< lepas tu ,dye ada ekor ..tertarik ms tengok dye gerak2 kan ekor tu ..haha yahhh tarik ekor dye ! opps ,ini bukan kes buli k ! ^_^ sy sygggg meow sy ..

ini momo kesayangan sy ! ^_^
Jom layan trivia ni !

 1. Seekor kucing hamil selama 58-65 hari

 2. Seekor kucing boleh terbur-buru lari di sekitar 31 batu per jam

 3. Seekor kucing memiliki 230 tulang dalam tubuhnya manakala seorang manusia hanya memiliki 206 tulang.

 4. Henry I dari Sechsen memutuskan bahawa denda kerana membunuh kucing harus memberi 60 guni jagung.

 5. Berbanding dengan ukuran tubuh mereka, kucing mempunyai mata terbesar berbanding mamalia lain.

 6. Kucing boleh mendermakan darahnya yntuk kucing lain.

 7. Kucing lebih senang kalau bermain dalam jumlah anggota
 genap.

 8. Jantung kucing berdenyut 2 kali lebih cepat dari manusia (110-140 denyutan per minit)

 9. Ada juga kucing yang kidal.

 10. Kucing punya lebih dari seratus macam suara.

 11. Di zaman mesir kuno, hukuman untuk membunuh kucing adalah hukuman mati.

 12. Kucing boleh kembali lagi ke rumah meski dibuang beberapa kilometer dari rumah tanpa diberi kompas.

 13. Coklat boleh menjadi racun bagi kucing.

 MEEEOWWW!

p/s : jangan lupa LIKE page pencinta kucing ni ye ! ---> SAYA PENCINTA KUCING ~

Suka ?Jangan lupa LIKE dan COMMENT ye

4 penGomen coMeL~:

the malay male said...

errr.mcm mana kucing derma darah ye :-)

Cik Yaya said...

wahh..nsib bek xbg makan cokelat.. ;p
huuuu
nice sharing =)

sHiMi sHinHae~ said...

@the malay male hik3 ,btol tu ..xleh nk byg ni ..lg satu ,cmana kucen kidal ea ?hehe

sHiMi sHinHae~ said...

@Cik Yaya sy pun ,mujur larr xbagi meow makan cklat ..adoi huhu

CopyRight@sEgaLa yg t'caTaT di SiNi aDaLah HaK miLik sHiMi sHinHaE